Malcolm Gladwell’in çok satan kitabının ismi “Blink-Parıltı” : Düşünme dışı düşüncenin gücü. Yazar müşterilerin çabuk satın alma kararlarını ve en iyi seçenekleri ilk iki saniye de oluşan intibaya güvenerek yaptığını iddia ediyor. Satın alıcıların kesin olarak ikinci kararları önceden hafızalarında kalan imajlar ve düşünceler üzerinde temelleşiyor.
Güçlü bir marka demek ik
i saniyede oluşan intibayla gerçekleşen etkidir.
Güçlü bir marka demek ik
i saniyede oluşan intibayla gerçekleşen etkidir.
Tabii ki burada bu etki gerçekleşirken ne sattığının pek de bir önemi yok. Önemli olan kısa bir süre içerisinde oluşan etkidir. Örneğin: Apple’in yenilikleri veya Starcbucks’un temel duruşu hakkında bir düşünelim. Bu markaları akılda bırakan en önemli özellik kendi logolarını veya vitrinlerini kolayca ve hızlı bir şekilde akılda kalacak şekilde oluşturmalarıdır. Fakat bu olay büyük şirketler için çok önemli tek bir özellik değildir. Bir marka olasılıklı olarak küçük iş sahibinin en değerli hedefidir. Bir marka imajı müşterilere veya iş adamlarına satış yapıp yapmaman konusunda önemli ve kritik noktadır. Bunun yanında büyük finansal taahhüt gerektirmez, sadece bir gayret her şeyi yapabilmek için yeterlidir ve bir de biraz yaratıcı olmak gerekmektedir.
Bu yazı var olan ve hedeflenen marka imajını ve bunun yanında şirketinizin aslında sahip olduğu bir marka imajı üzerine konsantre olur. Fakat şirketiniz bu yukarda bahsedilen özelliklere sahip değilse, aşağıda bulunan üç maddeyi göz önünde bulundurabilirsiniz:
- İçte ve dışta hedef piyasanızı belirleyiniz ve bu yaparken marka ilkelerinizi oluşturunuz. (kendi sektörünüz dışında)
- Tutarlı ve uyumlu olunuz- işin yapılması için bir metot oluşturunuz. Örneğin: Bir bakış açısı ve verilmesi gereken mesaj oluşturarak bunları birbiriyle ilişkilendiriniz ve bunları gerçekleştirirken yeni alternatifleri de kullanınız.
- Kendine dürüst ol- özellikle tecrübelerinizden yararlanarak markanız hakkında insanları nasıl düşündüreceğinizi bilmek önemlidir. Şunu biliniz ki piyasanın bir bölümü markanız hakkında fikir sahibi olmak istiyor çünkü piyasada bir şeyler için çabalanırken sizin markanıza ihtiyacı yoktur.
Kendi Web Siteni Kullan Ve Kendi Markanı Oluştur
Bir marka oluşturmanın en iyi yolu web sitesi aracılığıyla olandır. Bir süreliğine kurulmuş olan veya henüz daha yeni kurulan marka için her şeyi düzgün ve doğru bir şekilde yansıtıp yansıtmadığını ve bunun yanında şirkenizin piyasa içinde istekleri karşılayıp karşılamadığını geri dönüp kendinize sorarak kontrol ediniz.
- Verdiğin bilgi,mesaj anlaşılır mı? Yoksa müşteriler kafaları karışık olarak mı ayrılıyorlar?
- Marka imajınız gerçekleşiyor mu? İleri teknoloji mi? Donuk veya canlı mı?
- Yüksek teknik renkler markanızı ve logonuzu iyi yansıtıyor mu?
Eğer değilse, değişiklik yapmak için iyi bir zaman. Bunu yaparken emin olunuz ki en son sosyal medya araçlarıyla müessese içersindesiniz. Bu size müşterilerinizle iletişim halinde bulunabileceğiniz ve bu sebeple de müşterilerinizin size geri dönüp bilgi istemesi için bir sebep olacaktır. Bu da demek oluyor ki tüketicinin firmaya olan bağlılığı gerçekleştirilmiş oluyor.
Web siteleri müşterilerle veya potansiyel müşterilerle iletişim içersinde olmayı angaje eder, güzel ve yaralı fırsatlar sunar.
Web siteleri müşterilerle veya potansiyel müşterilerle iletişim içersinde olmayı angaje eder, güzel ve yaralı fırsatlar sunar.
Örneğin ; blokların yaratılması, forumların ziyaret edilmesi ve buna bağlı olarak buralara birkaç bir şey eklenmesi ve yazılması veya şirketin yeniliklerini ortak sosyal paylaşım sitelerinde yayınlaması gibi. Bu da tabiyki Web sitesi üzerinde uygun olan yerlerde web günlüğü, forumlar ve müşteriler hakkında bilgilendirme yapılır. Böylelikle bu alanda marka kişiliğinizi gösterebilirsiniz.
Ya da bir masaj terapistseniz ve ağrıları iyileştirip sağlıklı yönlerle çözmeye çalışırsınız. Eğer bir restoran sahibiyseniz, yeni menüler hazırlar ve sunarsınız. Bunun yanında yeni ve işinize yarayacak fikirler alırsınız.
Aktif İletişim
‘Aktif iletişim’ ile uğraşmak ve buna konsantre olmak markanın nasıl iyi bir şekilde temsil edileceğine dair sürekli olarak fırsatlar verir. Bu hususta müşterilerin ne istediğine kulak vermek ve onları dinlemek ve de ne istediklerini analiz etmek müşterilerin sorunlarını çözme konusunda ve onların istekleri doğrultusunda bazı şeyleri göz önünde bulundurarak Web sitesinin yaratıcılığını maksimum seviyeye çıkarır. Eğer müşteriler Web sitenize abone olmak istiyorlarsa, onları ne tür özelliklerinizle ve ayarlamalarınızla kendinize çekip bağlayabilirsiniz ve markanızda bağımlılık yaratabilirsiniz gibi konular önemli hususlardır. Bunun yanında eğer müşterileriniz geri bilgilendirme için sizle iletişime geçmiyorsa, bunun sebeplerini araştırarak onlarla iletişime geçiniz.
Sitenin Pazarlanması
Sitenin pazarlanmasında ki en önemli nokta potansiyel müşterilerdir. Potansiyel müşterileri yakalayabilmek için örneğin internet üzerinde oluşturulmuş ortak konuşma odalarından, topluluk forumlarından, ticari-magazin sitelerinden, RSS’den ve sektör bloklarından yararlanılabilir. Bunun yanında satın almada ki reklam sitelerini araştırman, site ve paylaşılmış linklerde ki yorumlara göre birebir iletişime geçerek potansiyel müşterilerinizi hedefleyebilirsiniz. Örneğin: Emlak acentesinin tabuyla olanbağlantısı ve bunların karşılıklı veya tam tersi olarak etkileşimini içerir. Veya çiçekalışverişi romantik restoran sitelerine reklam olarak verilebilir. Bu sebeple yaratıcı olmak ve kendi ismini yaratmak için birçok yol var.
Bunun yanında Google AdWords -kelime reklamları güçlü ve etkili bir pazarlamayla küçük iş sahipleri için çok büyüdü. Kelime reklamlarının en iyi servis içerisinde olabilmesi için izlenmesi gereken adımlar:
Bunun yanında Google AdWords -kelime reklamları güçlü ve etkili bir pazarlamayla küçük iş sahipleri için çok büyüdü. Kelime reklamlarının en iyi servis içerisinde olabilmesi için izlenmesi gereken adımlar:
- Ürünler ve servisler için doğru dinlemeyi bilmek- İletişim becerisi
- Stratejide ki her kampanya basit hedefler üzerinde oluşturulmalı. Örneğin: Ürün kategorisi, ürün hattı veya konular
- Hedef dinleyici tarafından güçlü anahtar kelimelerin seçilmesi
- Web sitelerinde insanları cezp edebilmek için etkili bir aramanın gerçekleştirilmesi
- Kişisel kampanya hedeflerinin net bir dinleyici ve coğrafik alana göre oluşturulması
- Online reklamların devamlı incelenip teftiş edilmesi ve oluşturulması. Ayrıca ihtiyaç varsa değişikliklerin yapılması.
Bir sürü ücretsiz ve düşük ücretli sitelerde örneğin Facebook ve LinkedIn gibi sosyal sitelerde kendi web siten hakkında bilgi vererek kazanç elde etmeniz mümkündür. Bu sebepten dolayı, iletişimde medyanın birçok yolunu kullanarak avantajları, özelliklepazarlama zenginliğinin genişletilmesinden korkulmaması gerekir. Örneğin fuarlarda yapılan sunumlar kayıt edilmiyor ve sunum sırasında başka yere aktarılmıyor. Aslında Postcasts’ler çok etkili ve basit pazarlama araçlarıdır.
Kablolu TV sınıfının müşteri iletişim noktaları
Şirketin resmi, logosu, renkleri, reklamda etkisini özetleyen anahtar cümle ve diğer tanımlayıcı özelliklerinden emin olunuz. Çünkü bunlar ne olursa olsun müşteriyle ilişki içersinde olmak için bir kanıttır. Markanızı desteklemenin en kolay yolunu göz önünde bulundurunuz:
- Arayıcı Tanımlayıcısı- özellikle ev işletmesi için oldukça önemlidir. İş hattı kurduğunuza emin olunuz, çünkü bu sizin şirket isminizi tanımlar.
- 800’lü numaralar- Eğer kendi ismini veya önemli bir marka sıfatı kullanıyorsanız, bu sizin müşterilerinizin marka imajınızı hatırlaması ve desteklemesi için ve ayrıca her zaman onların araması için daha kolay bir yoldur.
- Web sitesi URL- Eğer mümkünse tekrar kendi şirket isminizi kullanınız. Böylelikle müşterileriniz sizi daha çabuk bulacaktır.
- Sarı sayfa listesi: Bu sayfa logo, web site adresi ve reklamda etkisini özetleyenanahtar cümleleri içerir.
- İş kartları ve Stastoner- Şirkette herkesin aynı karta sahip olduğuna ve tüzel başlıkkullandığına emin olunuz.
Kendi markanı oluşturabilmek için diğer alanların Araştırılması
Sitenin pazarlanmasının ötesinde kendi marka prestijinizi oluşturmanız için bir sürü yol vardır. Bunlardan birçoğu yapılıp gerçekleştirilecek olgulardır. Pazarlama stratejisi üzerinde yoğunlaşmak markanın ismini daha hızlı ve etkili bir şekilde yayar. Tabii bunun etkili gerçekleştirilebilmesi için bütün çabaların uyum içerisinde olması önemlidir. Örneğin aynı gönderime, ayni görüntüye ve aynı ifadeye sahip olunması gibi.
Kamusal İlişkiler – Örneğin önemli bir şirket haberini, aşamalarını genelde gazete ve dergi yayınlarında yerel muhabirler tarafından paylaşılan bilgiyle öğreniriz. (SEO) şirket yenilikleri ve haberleri PRWeb (www.prweb.com) adresinden insanların bu siteye ulaşmasını teşvik eder.
- Kamusal ilişkiler internet üzerinden kendi şirketiniz hakkında, kendi ürün ve hizmetleriniz hakkında çok büyük bir potansiyel sağlıyor. Bu yolla hedeflenen kitle üzerinde büyük bir etki oluşturulmuş olunuyor. Örneğin: Bir kuaför salonu hakkında bir eleştiriyi yerel gazeteden okumak, ödeme yapılarak yapılan reklamdan çok daha etkili ve önemlidir.
- Organizasyon ve ticari şovlarda firmanın yani markanın imajını yansıtacak renklerin ve logoların kullanılması kendi markanı oluşturabilmek için gereklidir.
- Organizasyonları ve bazı etkinlikleri düzenlemek için bazı firmalar sponsor olurlar böylelikle kendi markalarının reklamını yapma imkanı bularak müşterilerle birebir ilgilenerek tanıtım işini gerçekleştirir. Önemli kazancı sağlayabilmek için doğru zamanda, doğru organizasyonlarla ve doğru insanların önünde reklamı yapmaktır.
Bir marka oluşturmak oldukça yorucudur ve çok çaba gerektirir. Bir markanın değer ölçümünü yapmak zordur fakat biliyoruz ki bir malı alırken veya satarken marka önemli bir yol oynuyor. Şimdi kendi işin için bir marka yaratma zamanı.
Kaynak : Alıntıdır ... Sitemiz Tarafından Hazırlanan Bir Makale Değildir ...