Migros


1954-1974 : Migros'un Kuruluşu


1954 yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile kurulan Migros, gıda ve tüketim maddelerini belediye kontrolü altında üreticiden sağlamak ve bu ürünleri sağlığa uygun koşullarda ve ekonomik fiyatlarla İstanbullular'a ulaştırma amacıyla kurulmuştur. Migros, başta İstanbul'da tüketim maddelerini tüketicilere 20 satış arabası ile ulaştırmış, daha sonra ilki 1957'de balık pazarındaki Beyoğlu mağazası olmak üzere çeşitli semtlerde mağazalar açmıştır. Migros bu dönemde İstanbullular'ın güvenini ve ilgisini kazanmıştır.


1975-1979: Koç'la gelen dinamizm


1975 yılında Migros'un çoğunluk hisseleri Koç'a devredilmiştir. Bu tarihten itibaren yeni bir anlayışla çalışmaya başlayan Migros, İstanbul içinde mağaza sayısını hızla arttırmıştır. Kurduğu dev merkez deposu ile, meyve ve sebzelerin taze ve ekonomik olarak tarladan tüketiciye ulaşması için meyve sebze alım bürolarının gelişmesi ile sağlıklı bir dağıtım için gerekli altyapı oluşturmuştur.


1980-1990: Migros İstanbul'dan sonra İzmir'de


1981 yılında Migros'un çeşitli ilaveler ve gelişmelerle ana deposu hizmete girmiş, bakliyat gibi ürünlerin hijyenik olarak depolanarak, paketlenerek sağlıklı bir şekilde satışa hazırlanması için yatırımlar yapılmış, et işleme merkezi devreye girmiştir. 1988 yılında ilk defa İstanbul dışında İzmir'de de 4 mağaza açan Migros, Ege Bölgesi için altyapı çalışmalarını başlatmıştır. 1989 yılı sonunda 2 büyük ilde 34 mağazayla hizmet veren Migros, ekonomik fiyatları ve sağlığa uygun kaliteli ürünleri ile tüketiciler tarafından "Dürüst Satıcı" kimliğiyle benimsenmiştir


1991-1995: Türk tüketicisi dünya normlarında çağdaş büyük mağazacılık ile tanışıyor, MM ve MMM Migros'lar arka arkaya açılıyor... Migros halka açılıyor...
Migros halka açılıyor... Migros, 1990 yılının sonlarında ve 1991 yılında Türk tüketicisinin alışkanlıklarındaki değişimi de göz önüne alarak, dünya normlarında çağdaş , tüketiciye çok daha fazla seçenek sunan büyük mağazacılıkta öncülük yapmıştır. İstanbul ve İzmir'de yeni semt mağazaları yanında yeni yerleşim bölgelerinde ve şehir dışında ulaşım noktalarında büyük mağazalar açma düşüncesini benimsemiş, İzmir'de MM Migros Alsancak'tan sonra 1991 yılında MMM Migros Atrium, MMM Migros Şişli'yi tüketicilere tanıştırmıştır. çok geniş kullanım alanına sahip bu mağazalarda, gıda ve ihtiyaç maddeleri dışında kırtasiye, zücaciye, beyaz eşya, kitap, kaset ve konfeksiyon gibi bölümlerle hemen tüm gereksinimler, hafta sonları, akşam 22:00'ye kadar karşılanmaya başlanmıştır. 1990 sonunda bir başka yenilik de, üniversite öğrencileri, ev hanımları, genç emeklilere yeni iş olanakları sağlayan part-time uygulamasıdır. Personel eğitim programları geliştirilmiştir. 1990 yılının sonlarından bugünlere kadar aksamadan her 15 günde bir yayınlanan Migroskop aksiyonu ile avantajlı ve ucuz alışveriş duyurulmaya başlanmıştır.


Migros, hızla yeni bölgelerden gelen taleplere çağdaş, kaliteli, güvenilir ve ekonomik hizmetini götürme ve bu bölgelerde büyüme yolunda ilk adımları atmıştır. 1990 sonu 1991 yılının ilk yarısından itibaren eski mağazalarının tamamına yakınını yenilemiş, büyük mağazalarını tam otomasyona geçirerek Türk tüketicisini bilgisayarlı, otomatik terazili kasalarla tanıştırmış, Migros tamamen çağdaş bir görüntüye kavuşmuştur. Migros, 1991 yılında halka açık bir şirket haline gelmiştir.


Migros Akdeniz bölgesi ile 3 bölgede , 9 ilde 51 mağaza ile hizmet veriyor...


Migros, yeni bölgelerde yaygınlaşıp, gerekli altyapı çalışmalarını da tamamlayarak MMM Migros Antalya'yı hizmete açmış, Antalya Bölge Müdürlüğü'nü kurmuştur. Sadece İstanbul, İzmir , Antalya, Bursa gibi büyük illerde değil, Marmaris, Bodrum, Silivri, Yalova gibi tatil yörelerinde de müşterilerine hizmet vermeye başlamıştır. Kendi kontrolüyle lider firmalara ürettirilen " Migros" markalı mallar yelpazesi genişletilmeye başlanmış, ekonomik ve kaliteli bir alternatif olarak tüketicisinin ilgisi ve beğenisi ile benimsenerek gelişmeye başlamıştır. 1992 yılında Migros'larda tüketiciye kredi kartıyla ödeme kolaylığı sağlanmış, periyodik olarak tüm bölgelerde müşteri memnuniyeti anketleri ile müşteri gözüyle Migros detaylı olarak irdelenmeye başlanmıştır. 1993 yılında mağaza yöneticilerine yönelik Migros Süpermarket Okulu ilk mezunlarını vermiş, Katılımcı Personel Projesi ile mağaza çalışanlarının grup çalışmaları içinde yeni fikirleriyle mağaza yönetimine direkt katkıları sağlanmıştır.


40 yılını bitirirken 5 coğrafi bölgede 74 Migros ve Şok


Migros kuruluşunun 40. yılında Türkiye'nin her bölgesinden müşterilerine biraz daha yakınlaşma heyecanı içinde 1994 yılında Ankara'da açtığı 2 mağaza ile beraber Ankara Bölge Müdürlüğü'nü kurmuş, Mersin mağazası ile Adana Bölge Müdürlüğü'nün altyapı çalışmalarını tamamlamış, Euromoney dergisi tarafından birçok kriterde değerlendirilerek Avrupa'nın en başarılı şirketleri arasında , Türkiye'nin en başarılı şirketi seçilmiştir. 1995 yılı, Migros'un altyapı ve mağaza yatırımlarını hayata geçirdiği hızlı bir büyüme yılı olmuştur. Bulunduğu il ve bölgelerde yeni Migros'larla müşterilerine merhaba derken, hizmet ağını Adana, Gaziantep, Edirne, Tekirdağ ve Eskişehir'e genişleterek Güneydoğu Anadolu bölgesi de dahil 5 coğrafi bölgede 17 ile yaymıştır. 1995 yılında Migros, sinerjisinden daha geniş halk kitlelerini yararlandırmak amacı ile Şok Ucuzluk Marketlerini de devreye sokarak, sektörde bir yeniliğe daha imza atmıştır. Tüketicilerin ilgisi ile karşılanan Şok'lar , Migros'un müşteri portföyünü çoklamış, İstanbul'da başlayan hizmet kısa zamanda Ankara ve İzmir'e de yayılmıştır. Migros ve Şok'un sinerjik etkisiyle yurt çapında büyüyen ulusal bazda hizmet verme hedefine çok yaklaşan Migros, yurt dışında da büyümek için gerekli altyapı çalışmalarını tamamlamıştır.


1996 Ramstore ile ilk yurtdışı mağazası... Migros Doğu Anadolu'da da yatırım yaparak, 1996 yılında her hafta yeni bir mağaza açtı... 1996 sonunda 20 ilde 124 Migros ve Şok...


1997 1997 yılında Migros'tan Alışveriş Merkezleri, Migros Sanal Market ile değişik alışveriş alternatifleri...


1998 1998 Migros Ailesi Migros Club Kart'ın avantajları ile tanıştı... 1998 sonunda Migros Club üye sayısı 900.000'i aştı.


1998 Migros yurt içinde ve yurt dışında büyümeye devam ediyor. Yurt içinde yeni illeri de hizmet ağına ekleyen Migros, yurt dışındaki mağaza sayısını 7'ye çıkararak, toplam 27 ilde 223 mağazada hizmet vermeye başladı.


1999 Migros liderliğini güçlendirerek, büyüme hızını haftada 2 yeni mağazaya çıkardı, yıl sonunda toplam 325 mağazaya ulaştı. Ankara'da Türkiye'nin en büyük Alışveriş Merkezini açtı, Yurtdışında hızla büyüyerek Kazakistan'la birlikte 3 ülkede 12 Ramstore ile hizmet vermeye başladı. Migros Club kart üye sayısı 2.5 Milyon'a ulaştı...


2000 2000 yılının ilk ayında Türkiye'nin ilk Sanal Alışveriş Merkezi "Kangurum" açıldı. Migros'un 7. formatı "Bakkalım" 'lar 2000 senesinde hizmete açıldı ve kısa sürede sayıları 700' ulaştı. Migros 2000 yılında 128 mağaza açarak, toplam 450 mağazaya hizmet ulaştırmaya başladı. Yeni Ramstore'lar açıldı...


2001 2001 yılının ilk açılışı Rusya'da açılan 8. Ramstore ve 3. Ramstore Alışveriş Merkezi ile oldu.Ramstore'ların batıdaki ilk durağı olarak Ramstore Sofya hizmete girdi.Mayıs ayında Türkiye'deki 3. Migros Alışveriş 2001 yılında 34 mağaza açarak, toplam 461 mağazada hizmet vermeye başladı...


2002 Migros, 2002 yılında yurt içinde 1 MMM, 5 MM, 4 M olmak üzere 10 Migros, 23 Şok, yurt dışında 6'sı Rusya'da, 1'i Bulgaristan'da, 1'i de Azerbaycan'da olmak üzere toplam toplam 41 yeni yatırımı hizmete sokmuştur...


2003 Migros, 2003 sonunda "haftada 1" mağaza hedefine ulaşarak,Migros Club uygulamaları, özel indirimler ve kampanyalar ile müşteri memnnuniyeti ve müşteri artışını sağlayarak, Temmuz ayında yurtiçinde 11 milyon müşteriye ulaşmıştır.


2004 1954 yılında kurulan Migros Türk; 2004'te 50.yılını büyük bir çoşkuyla tüm müşterileriyle birlikte kutladı. Yurt içinde 7 coğrafi bölgede 72 M, 72 MM, 33 MMM, 283 Şok ve 3 Alışveriş Merkezi ve hipermarkette hizmet veren Migros, yurt dışında Bakü'de 3, Rusya'da 32, Kazakistan'da 5, Sofya'da 4 Ramstore olmak üzere , 507 mağazaya ulaşmıştır.


2005 2005 yılında önemli bir atılımla perakende zinciri Tansaş’ı satın alarak sektördeki liderliğini perçinleyen Migros, bu birleşmeyle yaratılan sinerji ile müşterilerine farklı formatlarda farklılaşan Markalarla hizmet sunabilecektir. Yurt dışında, 5.ülke olan Makedonya’da yapılan en büyük Türk yatırımı, 25, 000 m2’lik Ramstore Mall Alışveriş Merkezi hizmete girmiş ve Ramstore , Üsküp’te müşteriler tarafından büyük ilgiyle benimsenmiştir. Ayrıca Rusya’da P etersburg gibi yeni bölgelerde de faaliyet göstererek 17 yeni Ramstore mağazası daha açılmış, yatırımlar sürmüştür. Ramstore yurt dışında güçlü bir bölgesel zincir olma yönünde emin adımlarla ilerlemektedir. 2005 yılı itibariyle yurt içinde 7 coğrafi bölgede 79 M, 79 MM, 33 MMM, 311 Şok ve 3 hipermarket olmak üzere toplam 505 mağazada hizmet veren Migros, yurt dışında iştirakleri vasıtasıyla Azerbaycan’da 3, Rusya ‘da 49, Kazakistan’da 5, Bulgaristan’da 3 ve Makedonya’da 1 Ramstore olmak üzere toplam 566 mağazaya ulaşmıştır. Tansaş mağazalarıyla birlikte bu sayı 722’ye yükselmiştir. Büyümesini sürdüren Migros, 2005 yılında 140 milyon müşteri sayısına ulaşmıştır.


2006 Migros ve Tansaş’ın birleşmesi hem finansal büyüklük, hem coğrafi yaygınlık ve format çeşitliliği, hem müşteri hacmi, hem de insan kaynakları boyutu olarak Türk perakende sektörü için önemli kilometre taşlarından biri oldu.