Bic

Marcel BICH’in Clichy, Fransa’da meşhur BIC® CRISTAL tükenmez kalemini piyasaya sürdüğü 1950’ye dayanan BIC® logosu yuvarlanmış açılı kırmızı bir paralelkenarın içinde « B I C » olmak üzere üç harften oluşmaktaydı.

BIC® Boy tanınmış bir Fransız grafik tasarımcısı, 1907 Paris doğumlu Raymond Savignac tarafından yaratılmıştı. Savignac içlerinde 1948’de L’Oréal için yaptığı meşhur bir tanesinin de bulunduğu birkaç Fransız reklam kampanyasının yaratıcısı olarak kötü şöhret yapmıştı. Daha sonra BIC’le çalışmaya başladı ve 1952’de Şirket’in ilk reklam kampanyasını tasarladı: “elle court, elle court, la Pointe BIC®” (koşar, koşar, BIC® kalemi). 1961’de, BIC®’in yeni tunsten karpitten yapılma tükenmez kalemini pazarlamak için bir reklam kampanyası geliştirdi. Çocukların ilgisini çekmeyi umarak, kafası yerine bir tükenmez yerleştirilmiş arkasında bir kalem tutan bir okul çocuğu tasarladı.

Ertesi yıl, okul çocuğu « B I C » harflerinin önüne yerleştirildi ve BIC® logosunun son versiyonu oluştu. Savignac’la ortaklık 20 senenin üzerinde sürdü ve BIC® ürünleri için 16 kadar reklam posterini de kapsadı. BIC® logosu kayıtlı bir ticari bir markadır ve hiç değiştirilmemiştir. Logo şirketin sadece tükenmez kalemleri yaptığı zamanlara dayanmaktadır, ama zaman içinde, tüm BIC® ürün grubunu kapsayacak şekilde kullanılmıştır- kırtasiye ürünler,  dates back to when the company made only ballpoint pens, but over time, has been used to brand the entire range of BIC® products – stationery products, çakmaklar ve traş makinaları.