Orjinal Red Bull içeceği 1962’de Tayvandlı bir işadamı olan Chaleo Voovidhya tarafından geliştirilmiş ve Pharmaceutical şirketi tarafından Krating Daeng adıyla satılmıştı (Red Bull’un Tai’cesi). Reçete Japonya’dan Tayland’a gelmiş, Lipovitan adlı bir enerji içeceğinden alınmıştı. Krating Daeng satışları tüm Asya’da özellikle kamyon şoförleri, inşaat işçileri ve çiftçiler arasında 1970’lerde ve 1980’lerde katlanarak arttı. Çoğu zaman 2 kırmızı boğanın birbirine meydan okuduğu logonun gösterimde olduğu Tai boks maçlarının sponsorluğunda çalışan sınıf imajı körüklendi.
Tayland markası Avusturyalı bir girişimci olan Dietrich Mateschitz tarafından global bir markaya dönüştürüldü. Mateschitz Alman bir dişmacunu şirketi olan Blendax’ın uluslararası pazarlama direktörüydü ve 1982’de Tayland’a geldiğinde Krating Daeng’in jet lag’ine iyi geldiğini fark etti. 1984 ve 1987 arasında, Mateschitz bir Blendax ruhsatı sahibi olan TC Pharmaceutical ile Daeng’i Avrupa’lı tüketicilere adapte etmek üzerine çalıştılar. Aynı sırada Mateschitz ve Voovidhya her biri birikimlerinden $500,000 yatırarak ve yeni şirkette %49 pay sahibi olarak Red Bull GmbH’yi kurdular. Kalan %2’yi Yoovidhya'nın oğlu Chalerm’e verdiler, ama şirketi Mateschitz’in yönetmesi konsunda anlaşılmıştı. Red Bull GmbH Red Bull’un gazlı ve orjinal Tai reçetesi kadar tatlı olmayan Avusturya versiyonunu 1987’de çıkardı. Enerji içeceğinde ABD piyasasının neredeyse elinde bulunduran Avusturya formülü oldu ve bazı ülkelerde pazarın %80’ine kadarını elinde bulundurmaktadır.
Red Bull GmbH’nin yarı hissesinin sahibi olmanın yanısıra Chaleo ve oğlu orjinal formülü Asya’da pazarlamaya devam etmektedir. 2006, Forbes Dergisi Chaleo’yu tahmini 2.5 milyar dolar net değerle dünyadaki 292. en zengin insan olarak listelerken Mateschitz 317. sırada yer almıştır. Red Bull GmbH’nin harikulade mimarili merkezi Fuschl am See, Avusturya’da bulunmaktadır.