Kawasaki

Havada, karada ve denizde motorlar.1878'de Shoza Kawasaki, bugün bile en kaliteli teknolojiyi üreten tersaneyi kurdu. Karada ise Kawasaki, 1911'de Japonya'nın ilk buharlı trenini yaptı ve bugünün hizli Shinkansen trenini üretiyor.
Hava sürüsleride Wright kardeşlerin icadından 15 yil sonra ele alındı. Bugün ise uzay uçuşları ile uğrasılıyor. Ayrıca üretici, köprü ve helikopter ile jet-ski üretimini sürdürüyor. 1949'da ilk Kawasaki motosikletleri üretilmeye başlandı. 60'li yıllara dek 150 cc'ye kadar olan hafif motosikletler üretilmeye baslandi. 60'larin ortasinda ise Meguro 500 ile büyük hacimli dört zamanli motor yurt dışına ihraç edildi. ABD'deki satis basarilarindan sonra, 1968 sonbaharinda hizli iki zamanli 250 ve 350 cc'lik 500 H1 Mach II gibi motorlarla Avrupa kitasi fethedildi.
1972'de Kawasakinin ve motor tarihinin bir kilometre tasi daha ortaya çikti: 900 Z1. 79 hp ile 0-100 km sprinti 4,7 sn'e ulasiyordu.
"Frankestein'in kizi" ünvanini alan bu modelin satis rakamlari ABD'de büyük seviyelere ulaştı.
1963 Japonya `nın en eski motosiklet firması Meguro Kawasaki ile birleşti
1965 ilk Kawasaki modeli ABD `ye gönderildi.
1966 Hantal ve ağır olduğundan başarısız olan W1 (650cc) modeli
Firma daha sonra A1 Samurai (250cc) ve A7 Avenger (350cc) iki ufak versiyonunu çıkararak bu aracın başarısını arttırmıştır
1969 H1 (500cc) (Mach III olarakta bilinir)
1972 H2 (Mach IV) (748cc)
Bu modeller hantaldı ve rakipleri karşısında ağır kalıyordu
1973 750cc olması planlanan Z1 modeli 1968`de Honda CB750 tanıtıldığından 903cc olarak üretildi.
1976 Z1 Z900 oldu motoru güçlendirildi
1977 Z650
1990 ZZR-R1100 (1052cc) Devamında ki 5 yıl en hızlı üretim modeli oldu
1995 ZX-6R
2000 ZX-12R (1199cc)
2002 ZZR-1200
2003 Yeni ZX-6R (636cc), Z1000