Günümüzde markaların sosyal sorumluluk çalışmaları, tüketicileri için çok önemli hale geldi. Markalar bu tip çalışmaları yaparak, insana ve onun yaşam standartlarına önem verdiğini anlatmaya çalışıyor. Tükettiğimiz markaların bizi, isteklerimizi, yaşamak istediğimiz temel standartları ne kadar önemsediği, ürettiği ürünlerin kalitesine ne kadar önem verdiğini de bir noktada anlatıyor. “Bir marka, insanla ilgili her unsuru önemsiyorsa, üretimine de o kadar önem verecektir” mantığı, son zamanlarda herkesin bildiği ve olmasını istediği özellikler arasında bulunuyor. Bu düşünceyle paralel olarak, markaların kitlelerle iletişimini sağlayan ve genelde bu konunun uzmanları olarak bilinen reklam ajanslarının buna önem veriyor olması, zaten çok çok önemli. Çünkü onların çalışmalarının olumlu olumsuz etkisini az çok hepimiz biliyoruz.
Geçtiğimiz günlerde, bu durumun farkında olduğunu anlatan bir haber düştü medyaya. Türkiye’nin önde gelen reklam ajanslarından Leo Burnett, AKUT’a gönüllü iletişim desteği sunmuş. Ajansın böyle bir çalışma yapması, firmalara ilişkin reklam kampanyalarını, tanıtım çalışmalarını hazırlarken topluma karşı ne kadar duyarlı davrandığının da bir göstergesi durumunda. Ünlü reklam ajanslarından Leo burnett, AKUT’a destek olurken aynı zamanda, topluma ve markalara bu mesajı göndermiş oldu. İlgili haberde AKUT’un, 17 Ağustos depremini anımsatmak ve insanların sürekli, her şeyin farkında olmasını sağlamak için Outdoor tanıtım kampanyası hazırladığı ifade ediliyor. Bu kapsamda billboard ve raketler hazırlanmış. Hazırlayan da Leo Burnett reklam ajansı. Hazırlanan billboard’larda yıkılmış bir bina görüntüsü ve onun altından çıkan bir depremzede görünüyor. Üzerinde ise “Hepimiz Oradaydık” mesajı verilmiş.
Raketlerde yapılan tasarımda ise tipografik çalışmalarla “17 Ağustos, Unutma, Unutturma” mesajı verilmiş. Hem AKUT’un hem de ajansın birlikteliği, kampanyanın anlamına anlam katmış neredeyse. AKUT vermek istediği mesajları çok etkili bir biçimde topluma iletebilirken, Ünlü reklam ajanslarından Leo Burnett’te kendi mesleğine ve sorumluluklarına ne kadar önem verdiğini de anlatmış olmuş. İletişimin uzmanı olduğunu böylesi bir çalışma haricinde başka nasıl anlatabilirdi ki?
Daha fazlası için: Reklam Ajansları ve Sosyal Sorumluluk http://blog.reklam.com.tr/reklam-ajanslari/reklam-ajanslari-ve-sosyal-sorumluluk/2362/#ixzz1xeyfghFJ