Onur Air

29 Uçaklık filosu ve 6682 koltuk kapasitesi ile Türkiye'nin en büyük özel havayolu şirketi olan Onur Air 1992 yılından bu tarafa uluslararası , 2003 yılından bu tarafa da tarifeli iç hat uçuşları ile havacılık sektöründe hizmet vermektedir.


Onur Air havayolu taşımacılığında sırası ile uçuş emniyeti, uçuş güvenliği, zamanında operasyon ve uygun fiyatlı uçuş politikasını ilke edinerek, çalışmalarını bu doğrultuda sürdürmektedir.


14 Nisan 1992’de kurulan Onur Air, ilk uçuşunu 14 Mayıs 1992’de A-320 tipi uçakla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ercan Havalimanı’na gerçekleştirmiştir. Onur Air’in ikinci uçağı Temmuz 1992’de, üçüncü uçağı Aralık 1992’de ve dördüncü uçağı ise Nisan 1993’de filoya katılmıştır.


1994’de Ten Tour, Onur Air’in bir kısım hissesini satın almıştır. 7 bin yatak kapasiteli 25 oteli ile 1990-1995 yılları arasında turizm endüstrisinin en büyük şirketlerinden olan Ten Tour ile yapılan bu işbirliği Onur Air’in yolcu kapasitesini arttırmıştır. Bu kapasite artışını karşılamak amacıyla, Nisan 1995’de beşinci ve altıncı uçak, Temmuz 1995’de ise yedinci uçak filoya katılmıştır. Filoya katılan uçakların tümü A-320 tipinde olup, aynı yıl içinde ek olarak 2 adet A-320 daha sub-charter olarak filoya eklenmiştir. Böylece 1995’de filo, 9 uçak ve 1566 koltuk kapasitesine ulaşmış ve Onur Air’in kuruluşunda 150 olan personel sayısı 512’ye çıkmıştır.


1996 yılında Onur Air’in tamamen Ten Tour’a katılmasıyla iki adet A-320 uçağı geri verilerek yolcu kapasitesi daha fazla olan 3 adet A-321 tipi uçak filoya dahil edilmiştir. Aynı yıl içinde iki adet A-300 tipi uçağın filoya eklenmesiyle, Onur Air’in koltuk sayısı 2192’ye, personel sayısı ise 725’e çıkmıştır. Onur Air büyümesine 1997 ylında da devam etmiştir. 1997 yılında Amerikan Mc Donnell Dougles firmasından fabrika teslim 5 adet MD-88 alınmış ve bunun yanında bir adet A-300 sub-charter olarak filoya katılmıştır. Böylece 1997 sezonunun başında filo 16 uçak ve 3503 koltuk kapasitesine ulaşmıştır. Bu süreçte, 912 personelle Onur Air, Türk ekonomisi ve iş dünyasının önemli bir unsuru haline gelmiştir.


Onur Air çok genç bir firma olmasına rağmen 1997 yılında diğer havayollarına A-320 serisi uçaklarda hizmet ve teknik danışmanlık verecek uzmanlığa erişmiştir.


1998 yılı başında Türkiye ve dünyada ekonomik ve sosyal problemlerin artış göstermesi Onur Air’i de diğer firmalar gibi küçülmek zorunda bırakmıştır. Filodaki uçak sayısı 1998’te 13’e, 1999’da 9’a inmiştir. Onur Air, aldığı önlemler sayesinde bu dönemi Türkiye’nin en büyük özel havayolu şirketi olarak geçmeyi başarmıştır. Hac uçuşlarının başlaması ve ekip kiralaması yöntemi ile uçucu personelin yabancı ülke şirketlerinde çalıştırılması bu kriz döneminin başarıyla geçilmesinde yardımcı olan önlemlerden bazılardır.


Onur Air aldığı bu önlemler sayesinde kriz dönemini minimum zarar ile geçirerek 2000 yılında yeniden büyümeye başlamıştır. 2000 yılında filoya eklenen 2 adet A-300 tipi uçakla, uçak sayısı 11’e, koltuk kapasitesi 2560’a çıkarılmıştır. 2001 Kasım’ında ise 1 adet A-300 tipi uçağın filoya eklenmesiyle Onur Air 12 uçak ve 2883 koltuk kapasitesine ulaşmıştır.


Onur Air 2002’den bu yana büyümeye devam etmiş ve filodaki uçak sayısını 2002’de 14’e, 2003’te 20’ye ve 2004’te 24’e , 2005 yılında 28’e ,2006 yılında 31’e yükseltmiş olup toplam koltuk kapasitesi 7012’dir. 2006 yılı Mayıs ayı itibarı ile personel sayısı 1490 olmuştur.