Ups


1907’de Amerika’da özel ulak ve teslim hizmetlerine çok ihtiyaç vardı. Bu ihtiyacı karşılamak için 19 yaşındaki bir girişimci olan, James E. (“Jim”) Casey, bir arkadaşından 100$ borç alarak Seattle, Washington’da American Messenger Şirketi’ni kurdu. Jim’in verdiği hesaplara göre Seattle bölgesinde halihazırda bazılarında geçmişte kendisinin de çalıştığı, çok az ulak hizmeti vardı.

İlk isim, yeni şirketin iş arayışlarına gayet uygundu. Bodrum kattaki merkezde aldıkları telefon aramalarına karşılık ulaklar getir götür işlerine koşuyor, paket teslim ediyor, not, valiz ve restaurantlardan tepsiler taşıyorlardı. Çoğu teslimatı yürüyerek veya daha uzak mesafeler için bisikletle yapıyorlardı. O zamanlar çok az otomobil vardı ve zamanın büyük mağazalrı bile mal teslimi için at ve vagonlar kullanmaktaydı. ABD Paket Posta sisteminin kurulması altı yıl sonra olacaktı.

Jim ve ortağı, Claude Ryan hizmetlerini kaldırımın altındaki mütevazi bir ofisten vermekteydiler. Jim'in erkek kardeşi George ve bir avuç diğer genç şirketin ulakları olarak çalışmaktaydı. Katı rekabete rağmen büyük ölçüde Jim Casey’in müşteriye karşı kibarlık, güvenilirlik, gece gündüz hizmeti ve düşük fiyat politikası nedeniyle şirket başarılıydı. Bugün UPS’e rehber olan bu prensipler, Jim şu sloganıyla özetlenmektedir: en iyi hizmet ve en düşük fiyatlar.