MERCEDES-BENZ

Hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür. Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes’in, üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi Daimler.. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarak da ilk sırayı alıyor...

1926’da bir birleşmeyle kurulan Daimler-Benz şirketinin kökenleri 1880’lerin ortasında Gottlieb Daimler’in (1834-1900) Wilhelm Maybach (1846-1929), ve Karl Benz’le (1844-1929) çalışarak güneybatı Almanya’da bağımsız olarak içten yanmalı motorlu otomobili icat etmesine kadar gitmektedir. Birbirlerinden sadece 60 mil uzakta olmalarına rağmen bu öncülerin birbirlerinin daha önceki çalışmalarından haberi olmamıştı.

Karl Benz’in dükkanı Manheim’daydı ve 1885’de dünyanın içten yanmalı motorlu ilk gerçek otomobilini icat etmişti. 3 tekerleği vardı. 29 Ocak 1886’da adına "Benz Patent Motorwagen" koyduğu otomobiline patent aldı. Birçok icadının içinde, Benz ilk motorunun patentini 1879’da aldı, ve Motorwagen patent başvurusunun ‘bütünleyici” tasarımı olarak kendi tasarımı olan yüksek-hızlı, tek silindirli, dört zamanlı bir motor ekledi.

1885’de, Cannstatt, Stuttgart’da çalışan Gottlieb Daimler ve tasarım ortağı Wilhelm Maybach, genellikle modern benzinli motorun prototipi olarak farz edilen 29 Ağustos 1985 tarihli bir patent aldılar, “saat motorunun büyükbabası” adını taktılar.

8 Mart 1886’da, Daimler Wilhelm Wimpff & Sohn tarafından yapılan bir posta arabası aldı; Maybach’la birlikte bu motoru taşıyacak şekilde adapte ettiler, böylece onlardan önce birçoklarının yaptığı gibi motorla çekilen dört tekerlekli binek otomobili yarattılar. Bu binek otomobili diğerlerinden ayıran tek fark içten yanmalı bir motor taşımasıydı. At arabalarını, tekneleri, binek arabaları adapte etmek için birçok ülkedeki benzer teşebbüslerin hiçbirinde bu tip bir motor yoktu. Mercedes Benz’in İnternet sitesinde resmi tarih sayfasında buna “ binek araba- çeki demiri olmayan, ama geleneksel çeki demiri direksiyonuyla. Atsız binek araba..." Daimler ve Maybach daha sonra 1889’da kasten sıfırdan dört zamanlı motor güçlü dört tekerlekli otomobili inşa ettiler. DMG’yi 1890’da kurdular, ilk otomobillerini 1892’de sattılar.