Sosyal medya iletişimde kolaylık sağlasa da, platformların artan sayısı işi karışık hale getiriyor ve farklı özellikler sunan birçok platforma kayıt yaptırma gereksinimi oluşuyor. İşin güzel yanı ise birçok sosyal ağda yapılan yanlışların ortak olması ve bu yanlışlıkların giderilerek etkili bir sosyal medya stratejisine sahip olunabileceğidir.
Peki, nedir bu yapılan ortak yanlışlar ve nasıl bir yolla düzeltilebilir?
Peki, nedir bu yapılan ortak yanlışlar ve nasıl bir yolla düzeltilebilir?
Doğru soruları sormamak. Yapılan en önemli ve sosyal medya iletişimini direkt olarak etkileyen yanlışların başında sosyal medya iletişimi ile neyi hedeflediğimizi belirleyecek doğru soruları sormamak geliyor. İnsanlar genellikle etkili bir sosyal medya yönetimi için “günde kaç tweet atmamız gerek?”, “bloglara ne sıklıkla yazılması doğrudur?” gibi sorulara cevap bulmaya çalışır. Bu soruların gereksiz birer ayrıntı olduğunu belirtmek isterim. Sosyal medyadaki asıl amaç, markanızın sunduğu hizmeti ya da ürünü konuşturmaktır. Bu noktadan sonra, sunduğunuz kalite günde kaç mesaj yazdığınızdan daha da önem kazanmakta. Bu ne anlama mı geliyor? Sosyal medya üzerinden:
- Eğer bir ürün sunuyorsanız, o halde ürününüzün inovatif, benzersiz ve kolay kullanılabilir kılmanız
- Eğer müşterilerinize bir hizmet sunuyorsanız, mümkün olabilen en iyi müşteri deneyimini yaşatmak için beklentilerin üstünde bir değer yaratmanız
- Eğer bir blog yazıyorsanız, konunuz ile ilgili en iyi, okuyucusunu harekete geçiren içerikler üretmeniz gerekmekte.
Odaklanma Sorunu. Günümüzde markaların sosyal medyada yaptığı yaygın hatalardan biri de ne yapacağına karar verememek. İnternet üzerinde birçok fırsat, birçok iletişim aracı ve her birinin yüzde yüz işe yaradığı düşünülen birçok pazarlama taktiği bulunmakta. Ne yapmayacağına karar vermek, ne yapman gerektiği konusunda alınacak kararın ilk adımıdır. Eğer sosyal medyada fark edilmek ve başarıya ulaşmak istiyorsanız, öncelikle klişe pazarlama taktiklerini uygulamamalısınız. Bu cılız taktiklerle vakit, para ve enerji kaybedeceğinize, yaygın sosyal ağlarda geniş kitlelere odaklanın. Buna nasıl karar verirsiniz? Öncelikle belirlemeniz gereken şey, müşterilerinizin nerede daha çok aktif paylaşımda bulunduğudur. Daha sonraki aşama ise, pazarlama faaliyetlerinizde size geri dönüşü sağlayacak olan aktivitelere karar vermektir. Sosyal medya üzerinde yaratacağınız aktivitenin hedef kitlenizin ilgisini çekip, deyim yerindeyse stratejinizi paylaşmaları ve markanızın gönüllü elçilerine dönüşmeleri gerekmekte. Böylelikle daha az maliyetle daha çok paylaşıma sahip olarak, geniş kitlelere ulaşmış olursunuz.
Beklentileri gerçekçi tutmamak. En büyük yanılgılardan biri de sosyal medyanın bir cin misali her istediğimizi yerine getiren bir iletişim aracı olduğunu düşünmektir. 1 TL lik harcama ile 1000 TL’lik gelir elde etmeyi beklemek kısa sürede dünyanın en zenginleri listesine girme fantezisinden başka bir şey değildir.Her alanda olduğu gibi sosyal medyada da rekabetin olduğunu unutmayın. Birilerinin ilgisini çekmenin ve onları marka elçilerine dönüştürmenin size maliyeti olacağı gerçeğinin farkında olun. Sosyal medya üzerinden yapacağınız kampanyaların satışlarınıza olan etkisinin en iyimser olarak birkaç hafta alacağını ve ilk etapta çok büyük oranlarda gerçekleşmeyeceğini unutmayın. Bu nedenle pazarlama stratejinizi belirlerken mutlaka yapacağınız yatırımı ne kadar zamanda geri alacağınızı hesaplayın.