Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş., ülkemizde tekstil, konfeksiyon ve gıda dışı perakende sektörünün en önde gelen gruplarından Boyner Holding'in bir üyesidir. Türkiye'ye tanıttığı "departmanlı mağaza" anlayışı, sunduğu ürün çeşidi, hizmet kalitesi, alışveriş ortamı, mağaza sayısı, toplam satış alanı, satış hacmi ve satış verimliliğiyle Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş., Türkiye'de çok katlı mağazacılık sektöründe lider konumundadır. 1996 yılında halka açılan şirketimizin, halka açıklık oranı bugün itibariyle %40'dır.
ÇARŞI’DAN BOYNER’E
Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş., Türkiyede gıda dışı perakende sektörünün önde gelen gruplarından Boyner Holding’in bir üyesi olarak 1981 yılında Bakırköy mağazasıyla hizmete başladı.
Ardından Ankara’da Kızılay’da ve İstanbul Sultanhamam’da iki mağaza açıldı. Bu dönemde Çarşı Mağazaları tek markalı indirim mağazası olarak çalıştı ve kaliteli ürünleri hesaplı fiyatlarla müşterilerine sundu.
1985 yılı ile birlikte Çarşı Mağazaları hizmet verdiği müşteri kitlesini büyük mağazacılık anlayışına uygun yeniliklerle karşılamaya başladı. Bu anlayışın ilk ürünü olan Altimod markalı ürünler 1985 yılından itibaren mağazalarda müşteri ile buluştu ve çok beğenildi. Çarşı’nın o günlerdeki hizmet anlayışı müşterilerin isteklerini karşılarken müşteri lehine ek değer yaratmak olarak tanımlandı. Müşteri mutluluğunu hedef alan bu anlayış, 1989 yılında Türk perakendecilik sektöründe bir devrim niteliği taşıyan Çarşı Kredi Kartı’nın doğmasına yol açtı.
1990 yılına gelindiğinde artık büyük mağazacılığın evrensel üretim ve pazarlama ilkeleriyle yürüyen öncü ve yenilikçi mağazalar zincirinin başlangıç noktasına gelinmişti. 1991 yılında 7000 metrekarelik alanda açılan Maslak Mağazası, kadın, erkek, çocuk, ayakkabı, spor giyim ve ev gibi ayrı departmanları ile mağazacılık sektörüne yepyeni bir anlayış getirdi.ÇARŞI’DAN BOYNER’E
Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş., Türkiyede gıda dışı perakende sektörünün önde gelen gruplarından Boyner Holding’in bir üyesi olarak 1981 yılında Bakırköy mağazasıyla hizmete başladı.
Ardından Ankara’da Kızılay’da ve İstanbul Sultanhamam’da iki mağaza açıldı. Bu dönemde Çarşı Mağazaları tek markalı indirim mağazası olarak çalıştı ve kaliteli ürünleri hesaplı fiyatlarla müşterilerine sundu.
1985 yılı ile birlikte Çarşı Mağazaları hizmet verdiği müşteri kitlesini büyük mağazacılık anlayışına uygun yeniliklerle karşılamaya başladı. Bu anlayışın ilk ürünü olan Altimod markalı ürünler 1985 yılından itibaren mağazalarda müşteri ile buluştu ve çok beğenildi. Çarşı’nın o günlerdeki hizmet anlayışı müşterilerin isteklerini karşılarken müşteri lehine ek değer yaratmak olarak tanımlandı. Müşteri mutluluğunu hedef alan bu anlayış, 1989 yılında Türk perakendecilik sektöründe bir devrim niteliği taşıyan Çarşı Kredi Kartı’nın doğmasına yol açtı.
Maslak Mağazası’nı, alışveriş merkezleri içinde ilk ana mağaza olan Çarşı Capitol izledi. 1993 yılında açılan Çarşı Capitol Mağazası, alışveriş merkezi içinde de departmanlı mağazanın başarılı olabileceğinin örneğiydi.
Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş bu büyük mağazaların ardından bir büyük adım daha attı, bu da başarıyla sonuçlanan halka açılma programı oldu.
1997 yılında halka açık ve perakendecilik sektörünün liderliğine yürüyen Çarşı mağazalar zincirine Smart adlı outlet zinciri eklendi.
1998 yılı yeni bir büyüme hamlesine sahne oldu. Bir yıl içinde Çarşı İçerenköy Carrefour, Çarşı Beylikdüzü, Çarşı Adana ve Çarşı Şaşkınbakkal Mağazaları açıldı. Bu büyük adım, Çarşı mağazacılık anlayışını müşterinin bulunduğu her noktaya taşıyan yeni bir yaklaşımı hayata geçirdi. 2002 yılında Ankara Kavaklıdere Mağazası ayrıca, Profilo ve Nautilus Alışveriş Merkezleri’nde yeni mağazalar açılırken, 2003 yılında ise Metrocity Alışveriş Merkezi’ndeki mağazamız açıldı.
2003 yılında bayilik sistemi ile büyümeye başlayan Çarşı Büyük Mağazacılık, Diyarbakır, Trabzon, Mersin, Denizli ve Konya’da ilk bayilerini açtı.
Eylül 2004’de yapılan isim değişikliği ile, Çarşı Büyük Mağazacılık A.Ş, Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş’ ye 11 ilde 20 büyük mağaza ve 8 ucuzluk mağazası devretti.
Çarşı'nın 1981'de Bakırköy'de başlayan ve bugün Türkiye'nin 23 ilinde 56 mağaza ile süren yolculuğu, Boyner adıyla ve Boyner adının temsil ettiği kalite ve güveni tüm müşterilerinin hizmetine sunmaya devam ediyor.