3M, 5 iş adamının değirmen taşı aşındırıcısı için mineral bulma adına isteği ile, 1902’de Minnesota’da Two Harbors’da kurulmuştur. Fakat, bu işte başarılı olmayınca; yeni Minnesota Mining and Manufacturing Company, zımpara kağıdı ürünlerine yoğunlaşmak için 1905’te Duluth yakınlarına taşındı.
Yıllar süren çalışmalar, şirket kaliteli üretim yapıncaya ve tedarik zinciri oluşturuncaya kadar devam etti. Yeni yatırımcıların dikkati 3M’e çekildi, Lucius Ordway gibi, ve kendisi şirketi 1910’da St. Paul’a taşındı. Erken gelen teknik ve pazarlama yenilikleri başarılı sonuçlar getirdi ve 1916’da ilk kez yüzde 6’lık kar paylarını dağıttı.
* Dünyanın otomotiv üretiminde havadaki tozu azaltan ve su geçirmeyen ilk zımparası 1920’lerin ilk yıllarında geliştirildi.
* İkinci bir kilometre taşı, 1925 yılında genç bir laboratuvar asistanı olan Richard G. Drew’in Scotch Bantları serisinin ilk basamağı ve ürün çeşitliliği adına ilk adımı olan maskeleme bandını icat etmesiydi.
* İlerleyen yıllarda teknik açıdan ilerleme, kutu mühürlemede kullanılan Scotch® Selofan Bantlarının doğuşuyla sonuçlandı ve yakın zamanda da yüzlerce pratik kullanımları keşfedildi.
* 1940’ların ilk yıllarında, 3M yönünü İkinci Dünya Savaşı için savunma materyallerine çevirdi ve bunu bir çok yenilik takip etti ki bunlar anayol işaretlemeleri için Scotchlite™ Reflektif Folyolar, magnetik ses kayıt bantları, filament bantlar ve 3M’in baskı tabakalarıyla grafik sanatlarda yerini alması oldu.
* 1950’lerde, 3M, Thermo-Fax™ fotokopi makinesini, Scotchgard™ Kumaş Koruyucusu, Video Bant, Scotch-Brite® Temizlik Süngerlerini ve bir kaç elektro-mekanik ürünleri tanıttı.
* Gümüş mikrofilm 1960’larda, fotoğraf ürünleri, karbonsuz kağıtlar, tepegöz sistemleri, sağlık ve dental ürünler sektöründe hızlı bir şekilde büyüyen sağlık bakımı ile birlikte tanıtıldı.
* 1970 ve 1980’lerde pazarlar ilaç, radyoloji ve enerji kontrolü alanlarında genişledi.
* 1980'de 3M Post-it® Notes'u icat ederek, pazarda yeni bir kategori oluşmasına ve insanların iletişim ve organizasyon davranışlarının değişmesine neden oldu.
* 1990’larda satışlar 15 milyar dolara ulaştı. 3M, bağışıklıkla ilgili ilaçları, elektronik görüntü için parlaklık arttırıcı filmleri, inkjet yazıcılarda kullanılan esnek kabloları, cep telefonları ve diğer elektronik aletleri içeren yenilikçi ürün yelpazesini geliştirdi.
* 2004’de, yenilikçi yeni ürünlerin de büyümeye olan katkısıyla ilk kez satışlarımız 20 milyar dolara ulaştı. Son zamanlardaki yeniliklerimiz içerisine Post-it® Güçlü Yapışkanlı Notlar, Scotch® Şeffaf Tamir Bantı, LCD televizyonlar için optik filmler, ve bir çok temizlik işi için müşterilerimize uygun ovalama gücü veren Scotch-Brite® temizlik ürünlerinin yeni bir ailesi girmektedir.
Bir Bakışta 3M (2009 yıl sonu)
* Dünya çapındaki satışlar : 23 milyar dolar
* Uluslararası (ABD hariç) satışlar: 14,6 milyar dolar (şirket toplamının % 63’ü)
* 65'den fazla ülkede faaliyet göstermektedir.
* 3M ürünleri yaklaşık 200 ülkede satılmaktadır.
* Dünya çapında 75.000’den fazla çalışanı vardır.