Frito Lay

Patates cipsi 1853’te George Crum tarafından icat edildi. Atıştırmalık yiyecek 1920’lerde mekanik patates soyucusunu takiben popüler oldu. 1932’de  satış uzmanı Herman W. Lay Nashville, Tennessee’de atıştırmalık yiyecek işi açtı ve 1938’de  the satAtlanta, Georgia patates cipsi üreticisi "Barrett Food Şirketi’ni," satın alarak adını "H.W. Lay & Company" olarak değiştirdi.  Lay Amerika’nın güneyini arabasıyla tarayarak bagajında bulundurduğu ürününü sattı. 1942’de, Lay ürünün ilk defa çok miktarda üretilmesini sağlayan duraksamadan patates işleyen ekipmanı çıkardı.

Şirket 1944’de adını kısaltarak "the Lay's Company"’e değiştirdi ve tanınmış sözcü olarak Bert Lahr’ın yer aldığı  televizyon reklamlarıyla, televizyon reklamı yapan ilk atıştırmalık yiyecek üreticisi oldu. İmzası olan replik, "öyle gevrek ki tazeliğini duyabilirsiniz," patates cipsinin "de-Lay-sious (lezzetli)!" ile birlikte ilk sloganı oldu. 1950’lerde popüler reklamlar yayınlanmaktayken, Lay’s pazarlamasında ulusal pazara açılarak tüm ABD’ye ürünlerini sunmaya başladı. 1961’de, Elmer Doolin tarafından kurulan Frito Şirketi ve Lay’s birleşerek kombine gelirleri yıllık 127 milyon doları aşan atıştırmalık yiyecek devi, tüm üreticilerin en büyüğü olan Frito-Lay Inc.’ı oluşturdu. Bundan kısa süre sonra Lays en çok tanınan sloganı "iddiaya girerimki sadece bir taneyle kalamazsın"’ı çıkardı. Cipslerin satışı uluslararası platforma açıldı, pazarlama bir dizi ünlünün tavsiyesiyle desteklendi.

1965’de, Frito-Lay Pepsi Cola Şirketi’yle birleşerek Pepsico, Inc.’ı oluşturdu ve cipslerin barbekülü versiyonu bakkalların raflarında görülmeye başladı.

Frito-Lay şu anda ABD’de tuzlu gıda pazarının %55’ini kontrol etmektedir.