Sven Wingquist'in 1907’deki kendiliğinden-hizalanan bilyalı yatak patenti vüzerine kurulan şirket daha başlangıçtan başarılı oldu. 1910’da, şirketin 325 çalışanı ve İngiltere’de bir iştiraki vardı. Üretim faaliyetleri daha sonra birden çok ülkeye taşındı. 1912 olduğunda, SKF 32 ülkede temsil ediliyordu, 1930’da ise 21,000 çalışana ve dünya çapında 12 üretim tesisine ulaşmıştı. SKF satış müdürü olan Assar Gabrielsson, Volvo’nun iki kurucusundan biriydi. SKF ilk bin arabasının üretim sürecini 1927’de Gothenburg yakınındaki Lundby’da fonladı. SKF ayrıca ortakların şirketin ticari isimlerinden biri olan Latince “Yuvarlanırım” anlamına gelen, bariz elde olmayan çağrışımları ile AB Volvo’yu kullanmasına izin verdi.