Hallmark Card Inc.’ın hikayesini anlatmak Amerikan arşivlerinin sayfalarını çevirmeye benziyor. Winston Churchill, Walt Disney, Norman Rockwell, ve Maya Angelou gibi ünlü karakterler var … yeni ürün gelişimleri … perakendecilik inovasyonları… ve ebedi değerler seti: hizmet, kalite, önemseme ve inovasyon.
Hikaye 18 yaşındaki Joyce Clyde Hall’un 1910’da Kansas City, Mo.’da koltuğunun altında sadece iki ayakkabı kutusu dolusu posta kartlarıyla bir trenden inmesiyle başlıyor. Çok az parası vardı – YMCA’daki pansiyonuna kadar bir atlı arabaya binecek kadar bile değildi – ama girişimci bir ruhu ve bir liderin kararlılığını taşıyordu.
Hall bazı faturalar bastı ve Ortabatı’daki satıcılara 100’lük paketler halinde posta kartları göndermeye başladı. Satıcılardan bir kısmı kartları ödeme yapmadan elinde tuttu. Bazıları talep etmedikleri bu ürünü öfkeli bir notla geri gönderdi. Ama bir üçüncü çek yollayarak karşılık verdi. Birkaç ayda genç işadamı $200 toplamış ve bir çek hesabı açtırmıştı. İş hayatı böylece başladı.
O iki kutu ve bir vizyonla, J.C. Hall bütünlükle özdeşleşmiş bir markanın önderliğini yaptı ve bugün yeşermekte olan bir endüstrinin temelini attı. Bugün sadece ABD’de yılda insanlar birbirine 6 milyar tebrik kartı göndermektedir. Hallmark sektör lideridir – gönderilen her iki kattan biri Hallmark kartıdır – tüm bunların hepsi ise J.C.Hall’un yaratıcılığı ve inovasyonuyla başlamıştır.
Hall sattığı resimli posta kartlarıyla kendine çabucak bir isim yaptı, ama geleceğin posta kartlarından çok daha fazla olduğunu biliyordu. 1915’de, Hall Kardeşler, Rollie Hall’un de kardeşine katılmasıyla şirketin adı bu olmuştu, kaliteli sevgililer günü ve Christmas kartlarındaki potansiyeli gördüler – zarflar içinde postalanan – ve böylece kendi kartlarını yaratıp üretmeye başladılar.